Volledige boekhouding

Boekhouden

Boekhouden is in principe het verwerken van je financiële handelen. Hierbij heb je te maken met omzet, kosten, schulden en/of bezittingen. Bijvoorbeeld doordat je iets verkoopt of het verlenen van diensten.

Hieronder een opsomming van de zaken die onder je boekhouding vallen en die onder je zakelijke administratie vallen. Je financiële administratie (boekhouding) bestaat uit je:

  • Verkoopfacturen
  • Inkoopfacturen en bonnetjes van je zakelijke aankopen
  • Verwerken van zakelijke Banktransacties
  • Belasting -aanslagen en -aangiftes zoals BTW en inkomsten (eenmanszaak, maatschap en vof) en vennootschap (bv) en alle correspondentie met de Belastingdienst.

Financiële Administratie

De financiële administratie bevat alle gegevens en documenten die te maken hebben met je bedrijf of organisatie.Denk bijvoorbeeld aan je:

  • Contracten, zoals huur, lease, verhuur, koop, samenwerkingen en projecten
  • Urenregistratie
  • KvK documenten
  • Correspondenties met de Belastingdienst
  • Oprichtingsakte BV
  • Algemene voorwaarden
  • Publicatie van de jaarrekening bij KvK (B.V.)

Aanlevering administratie: Volledig digitaal
Met een online business boekhoudprogramma kan er koppeling gemaakt worden met de zakelijke en privé bankrekening van je bank. De gegevens in je boekhouding wordt dan efficiënter verwerkt.

Maak een duidelijk onderscheid tussen je privé-administratie en je zakelijke administratie door direct je boekhouding en zakelijke documenten te scheiden van je privé-administratie.

Opmaak jaarrekening of jaarverslag

Voor de jaarlijkse afsluiting van uw financiële administratie stellen we een jaarrekening of jaarverslag op. Zo weet u waar u met uw onderneming staat en kunt u met een goed gevoel een nieuw ondernemend jaar beginnen.

Hoewel het vaak door elkaar wordt gebruikt, bestaat er een verschil tussen een jaarrekening en een jaarverslag. De jaarrekening is het financiële gedeelte met de balans en de winst- en verliesrekening en een toelichting daarop. Het jaarverslag is een beschrijving van de gang van zaken in het boekjaar en andere informatie.

Het is ook mogelijk om u per maand of per kwartaal voorlopige overzichten te leveren. Zo houdt u ook tussentijds de situatie van uw onderneming in de gaten en komt u aan het eind van het jaar niet voor verrassingen te staan.

Deskundig advies

Ik neem al uw administratieve zaken over, zodat u zich kan concentreren op uw eigen competenties. Elke klant is voor mij zeer belangrijk en daarom zorg ik ervoor dat er altijd een goede en vertrouwde relatie wordt opgebouwd. Ik stel voor een persoonlijke ontmoeting met mijn klanten op prijs, en kom daarom ook bij mijn klanten op kantoor of privé adres.

Belastingaangifte

Al uw belastingaangiften kunnen wij voor u verzorgen. Uiteenlopend van uw aangifte inkomstenbelasting, omzetbelasting en vennootschapsbelasting. Heeft u hoge schommelingen in uw inkomen, dan kunnen wij door middeling van inkomens eerder betaalde inkomstenbelasting terugvragen.

Pensioen opbouw
De meeste ZZP’ers hebben geen pensioenopbouw. Je kan pensioen opbouwen door belastingvrij te sparen. Je vraagt je bank informatie over een Aanvullend Pensioen Spaar regeling of een lijfrentebeleggingsrekening. Met Aanvullend Pensioen Sparen profiteert u van mogelijk belastingvoordeel. Uw inleg mag u bij de belastingaangifte aftrekken van uw inkomen in box 1. Via uw belastingaangifte krijgt u zo een deel van uw inleg terug. Het bedrag dat u in een jaar maximaal mag aftrekken is afhankelijk van uw jaarruimte. Uw jaarruimte kunnen wij voor u berekenen.

Startersbegeleiding

Starters hebben altijd vragen. Wij kunnen u daarmee helpen:

  • B.v. aanvragen van KvK vergunning
  • Opzetten van een goede administratie
  • Auto van de zaak
  • Privé auto zakelijk gebruiken
  • Openen zakelijke bankrekening
  • Zakelijke kosten
  • BTW aangifte